Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Monday, January 23, 2012

nurul ke dapur lagi


saya mengaku saya bukan lahh rajin ke dapur 
haha . jujur baq hang 

okey okey okey 
eksperimen kali ini adalah kek batik 
senang sangat nak buat . tapi senang senang pon 
kek saya kurang menyerlah 
hahaha . al maklumlah 
pertama kali buat 
tatau sukatan macam mana 
bila dah menjadi , barulah bule agak camna sukatan dia 
biarpun ta menyerlah . tapi rasanya sangat sedap 
manis semuanya secukup rasa 


KEK BATIK 


BAHAN BAHAN : 
chocolate bar . susu segar . biskut marie . milo . gula . air 

CARA CARANYA : 
bukak api kecik ja tau . nanti chocolate hangit 
masak chocolate bar sampai cair 
masuk air sedikit sahaja 
lepas tu masukkan milo beberapa sudu sesuka hati anda 
masukkan gula satu sudu 
nanti terlampau manis pulak kalau banyak sangat 
kacau dan kacau sampai sebati 
pastu masukkan susu segar lebih kurang satu cawan 
kacau dan kacau lagi . jangan risau kalau berketul ketul 
nanti akan cair sendiri . itu adalah normal 
mula mula saya pon terkejut tapi ditenangkan hati sendiri . haha 
lepas tu kacau dan kacau sampai mendidih 
lepas dah mendidih dan chocolate tu dah pekat , tutup api 
masukkan biskut marie dan gaul sampai semua biskut tersalut chocolate 
agak dia dah kembang dengan choclate tu 
masukkan dalam bekas dan simpan dalam peti ais 
pastu dah bule makan dah


:: gambar adalah sewaktu dalam pengambaran ::
cewah . haha 


:: ini adalah perempuan yang dalam pengambaran rancangan masakan ini ::
nak kena ada jugak . haha . meluat 

:: hasilnya akan jadi macam ni :: 

kredit untuk : puan pinggu 
dia lahh punca saya buat kek ini 
dia dah mendera perasaan saya dengan gambar keknya 





* psst ! sila try . sangat sangat sedap 

: )


2 komen:

norfaezah said...

ceit! bukan nak bawa mai umah tadi... cis... tergoda aih tengok gambaq dia... kekeke~ tahniah2! bleh kawen dah... ^^

nuown said...

haha . camna nak bawak . tinggal 1 slice ja pon . tak padan . tapa , nnt pekena dekat SR nahh :P

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)