Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Monday, April 21, 2014

permudahkanlah


semua berlaku dengan tiba tiba 
tak terjangka lansung 
mak bagitau tok sebelah abah dah kritikal 
katanya ada ketumbuhan dekat buah pinggang 
malam tu jugak buat pembedahan dan pembedahan berjaya 
tapi , usus pecah . kuman dah merebak 

sekarang tok dah tak sedarkan diri 
doc cakap taktau tok boleh atau tidak melalui malam ini 
ya allah , sayunya aku rasa 

petang tadi aku ke hospital 
pertama kali aku jejak kaki dalam icu 
tersentak hati aku dengar bacaan yassin tanpa henti 
mungkin pihak hospital pasang bacaan yassin tu 24 jam tanpa henti 
sayup sayup suara bacaan 
ada bau wangi tapi aku tak pasti sangat sebab bau tu sat saja 
maybe bau perfume pelawat 
aku masuk situ dengan sepupu aku 
ada deretan katil , kalau tak salah aku ada 6 katil 
ada yang baca yassin , ada yang melawat 

mata tok terbuka , tapi tak berkelip lansung 
sebaknya aku tengok tok 
hanya bergantung dengan mesin pernafasan 

aku baru sampai rumah , terus aku update entry ni 
sekarang 8.00 malam 
abah dapat panggilan tok dah semakin lemah 
semua dah bersiap nak ke hospital lagi 

ya allah , permudahkan lah jalannya 



0 komen:

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)