Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Monday, October 29, 2012

attention !


aku rasa aku nak tutup belog ni dan buat yang baru 
perlukah macam ni atau teruskan saja apa yang ada sekarang ? 


Thursday, October 25, 2012

curang


bila orang mainkan aku 
aku anggap dia belum ada perancangan untuk masa depan 
biarlah dia berseronok dulu 
satu hari nanti dia akan sedar 
untuk apa dia bercinta 
kalau dia pilih orang lain , aku akan cuba terima 
walaupun aku tak tau macam mana keadaan aku masa tu 

* * *

' CURANG '
bila aku dah pilih sesuatu untuk aku laluinya 
aku tak boleh paksa orang untuk puaskan hati aku 
sebab aku dah tau orang tu macam mana 
bergaduh sampai berguling tangga pon 
kalau orang tu tiada usaha nak ubahkan dirinya 
tak berguna jugak 

jalan penyelesaian 
putuskan hubungan dan cari orang yang lebih baik 
hmm . bunyi macam senang 
tapi berapa ramai yang berjaya 
aku tak rasa melupakan seseorang tu macam flush taik dalam jamban 
orang yang pernah rasa dia akan tahu bertapa seksanya 
hati kena kuat , insyallah baru boleh lupa 
kalau aku banyak duit 
aku seboleh bolehnya nak keluar dari kawasan kenangan 
pindah ke tempat baru yang tak pernah pergi bersama pasangan dulu 
maybe dengan cara tu aku boleh mula hidup baru dengan bahagianya 

tapi , kalau memilih untuk bersama lagi 
terpaksalah korbankan hati sendiri 
kena telan segala perangai yang ada pada dia 
kita ta boleh nak paksa hati orang 
kalau kita desak dia , semuanya jadi macam tak ikhlas 
macam aku selalu kata 
biarlah orang buat kita , jangan kita buat orang 
aku tau bukan senang nak makan hati sorang sorang 
tapi nak buat macam mana dah jalan ni kita pilih 
aku set dalam kepala aku 
orang yang sabar akan dapat ganjarannya 
aku pernah tahan perasaan aku , kadang kadang tersasar 
bila dah tersasar , mula lahh nak marah marah 
sebab tu aku kadang kadang suka marah tanpa sebab 
aku dah penat tahan perasaan aku 
ya . aku manusia biasa 

jodoh tu ada , cuma cepat dengan lambat saja 
salam aidiladha 


Friday, October 19, 2012

goodbye !


ya allah dugaan apa lagi ni 
aku lansung ta kacau hidup orang 
kenapa ramai pulak yang masuk campur hidup aku 
haritu dalam blog 
kali ni kat facebook pulak 


ery yang buat hal 
pi lah sound dia , yang nak kaitkan aku sekali apa kena 
lain lahh aku yang cari pasal 
ni dak , share pic aku sekali tu pasaipa 
pastu maki maki sekali dengan aku . wah wah wah 
lapaq kaki dah la tu 

aku dah bosan betul dengan drama semua ni 
aku dah blah dari semua ni 
sekarang ada orang lain yang reti hargai aku 
yang tada kaitan lansung dengan depa 
buat apa nak menangis nangis untuk orang macam tu 
membazir ! 

aku buat baik dengan orang pon 
orang tikam aku dari belakang 
dah yang tu hang nak sangat , teruskan 
aku tepuk tangan bagi kat hang 
puas hati 


zaidi ni lagi bagus , kerja pon okey , perangai pon okey 
dia tunggu aku lama dah 
aku ja yang tamau kat dia sebab aku buta ta pandang orang camni 
dah banyak kali aku tolak dia , dia mai kedah pon aku ta jumpa 
tapi kali ni aku cuba hargai dia 
aku harap lepas ni 
jangan ada sapa sapa kacau aku dah 

the end !


Sunday, October 14, 2012

our lil cute baby


4 oktober 2012 
yeay ! akhirnya dapat jugak SG (sugar glider) 
ery temankan aku beli 
comelnya ! 
aku mintak ery bagi nama 
SG tu jantan . so , ery letak nama dia TOM 
tapi kebanyakkan semua dalam sangkar warna pink . haha . diam ! 

enam hari pertama aku yang jaga 
khamis ery cuti , ery ambil bela pulak 
haha . dah macam jaga anak 
jumaat pagi ery hantar kann balik 
tapi malam jugak tu ery mai ambik balik , ta tahan rindu katanya 

sampai sekarang tom ada dengan daddy 
tom ta rindu kat mommy ka . wuwuwu 
siap mesra lebih lebih dengan daddy dia  . jeles hoi ! 

hari pertama tom denagan mommy 
masih malu malu lagi 

kain ta beli lagi , lapik tisu dulu 
haha . buat semak sangkar tom

bila dah beli kain untuk tom , mommy buatkan beg 
lepas ni boleh kita keluar jalan jalan dengan daddy . yeay ! 

tom dah masuk tidur 
mommy panggil pon kepala ja yang keluar 
mengantuk sangat dah masa ni 

makan pon tamau pegang sendiri 
manja betul 

dah makan kenyang kenyang 
main buai , relax relax 

pic yang ni daddy mms kann dekat mommy 
amboi tom , dengan mommy ta macam ni pon 

tengok tu , daddy saja nak bagi mommy jeles 
waaa ! serius jeles 
tom dah lupa mommy ! 

rindu daddy tom , rindu tom jugak 

:')



Friday, October 12, 2012

heyy si polan !


aku dah malas nak layan orang yang terencat macam hang 
aku pernah letak kaki kat muka hang ka sampai sakit hati sangat dekat aku 
sebelum ni banyak dah jenis mulut busuk macam hang dok semak blog aku 
ntah ntah yang sebelum ni pon hang jugak , hahaha 
tapi aku diamkan saja 

pantang aku bukak cerita sikit 
ada saja yang berdengki dengan aku , nak kata macam macam 
padahal aku ta pernah pon tulis yang buruk buruk nak mengata hang 
sebab aku lansung ta kenal hang 
lainlah kalau aku ada sebut si babi ni si babi tu 
tapi tada pon . hang pon jenis tinggal comment ta letak nama 
so , celah mana aku nak kenal 

kemon beb ! aku lansung ta heran apa hang nak kata 
nak mengata aku , tapi penakut 
lain kali letak nama lengkap , senang aku nak kenal 
mana tau aku boleh ingat balik apa salah aku dekat hang 
kan ta payah aku susah susah nak buat entry khas untuk hang 
aku rasa hang ni lifeless , sebab tu suka menempek dalam hidup orang 
ataupon parasit atau senang cerita macam kutu 
menumpang tapi jenis yang menyusahkan 
yeah , lebih kurang 

aku nak tanya boleh ?
hang dengki sebab khairi dengan aku ehh ?   
hahaha . kesian . kalau hang nak , ambik lahh 
lain kali mintak elok elok , bukan dengan menghentam aku 
aku boleh bagi laa 

apa ? 
aku memang baik hati pon 
terima kasih 

: )



Saturday, October 6, 2012

tuhan dengar jugak akhirnya


pertama kali sejak setahun lalu 
baru harini aku jumpa balik dengan mama ery 
nervous jangan kata la 
yalah , dulu kan aku dah buat silap 
tiba tiba mama dia cari aku balik 
mana ta terkejut 

bila mama dia dah datang 
aku cium tangan apa semua , cuba buat macam biasa 
mula mula memang semua control 
aku duduk pon sopan tapi ta tahan lama 
lima minit lepas tu 
gelak aku pon dah makin kuat 
duduk pon dah bersepah . huhuhu 

mama dia kata 
' lepas ni ida kena dok dengan kak chaq 
jangan pi mana dah ' 

rasa bersalah bila aku dengaq mama dia cakap macam tu 
suasana dah balik macam dulu 
aku ingatkan mama dia nak marah aku lagi 
sebab aku tinggal mama dia macam tu saja dulu 
dulu aku ikutkan perasaan sangat 
ta fikir panjang 

aku memang ta sangka semua ni akan jadi macam ni 
memang aku mengharap sangat nak berbaik balik 
alhamdulillah 
doa aku selama ni dikabulkan jugak 
harap semua ni berkekalan 
amin 


Wednesday, October 3, 2012

permudahkanlah hidupku


ya allah , macam mana ni 
lepas satu masalah , masalah lain pulak yang ada 
serba salah dibuatnya 
niat aku nak tolong orang , tapi sebelah lagi aku akan sakitkan orang 
kenapa la susah sangat jadi orang dewasa ni 
serius aku ta bersedia ! 

kalau tanya dalam hati aku 
aku tatau nak buat keputusan secara mengejut macam ni 
dalam seminggu macam macam jadi 
aku nak tolong someone dan aku tau akibatnya 
aku dah ta boleh nak berjoli sakan dah macam sebelum ni 

tapi takpa , tuhan pandang niat kita 
rezeki tu ada kat mana saja 
duit boleh dicari , orang perlukan bantuan aku 
aku akan tolong mana yang aku mampu 

dan pada pihak sebelah lagi satu 
harap maafkan aku 
aku memang lansung tadak niat nak buat macam ni

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)