Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Friday, August 24, 2012

raya 2012


hello hello 
harini dah raya keenam 
fuh fuh . baru sempat nak jengok dunia nuown ni 
alahai . minta ampun minta maaf 
ta sempat nak beraya kat sini 


mohon semua cuci mata 
harap maklum la kenapa gambar aku yang terlebih kat sini 
dengan menggunakan kuasa veto yang aku ada dalam belog ini 
kah kah kah 


begitu lah jua gambar gambar raya ku di pagi raya pertama 
yang bawah ni raya ke lima 
encik chenta bawak aku berjalan kesana kemari dengan gigihnya 
dan terima kasih untuk canon eos 600d kerana membuat kami menawan 
kah kah kah 

lokasi : pantai murni , yan 
teringat pulak tempat  first date dulu dengan encik chenta 
disini lah . aum aum aum 


oleh sebab tiada orang ketiga 
aku tangkap gambar encik chenta , encik chenta tangkap gambar aku 
tripod ada orang pinjam . huhu . kesian kann 
lain betul dengan tahun lepas 
tahun lepas lagi lahh sakan 
tu pon sebab ada belas ihsan hanis . mintak tolong dia lah 
nak tengok eh , mohon klik kat sini dan kat sini 


selit yang ni jugak 
rembat ja sapa sapa yang lalu kat situ 
mintak tolong ambik kann pic ni . hehe 

aku tatau lah tahun depan bule shoot macam ni lagi atau tak 
kalau jodoh panjang . insyallah 
hampa semua doa doa kann lah okey 

maybe entry sebelum ni semua ayat aku pasrah pasrah ja 
bukan apa . sebab aku rasa dia dah tak pilih aku 
dia pilih orang lain . aku sedih 
macam tu ja la cara aku nak pujuk hati aku 

tapi , tuhan dah tetapkan macam ni 
alhamdulillah 


Wednesday, August 8, 2012

peluang aku hidup


aku dalam kapal terbang 
family aku semuanya ada . ramai sangat orang 
tapi kapal terbang tu tiada pilot 
hanya tunggu masa nak terhempas 
keadaan sangat kelam kabut . orang menangis , meraung 

ya allah , aku betul betul dapat rasa saat saat terakhir aku 
benda pertama sekali aku buat , aku cari mak aku 
merayu ampunkan dosa dosa aku 
aku sujud kat kaki mak aku , aku peluk kaki mak 
aku menangis sungguh sungguh . yang aku harapkan mak aku ampunkan aku 
aku tamau mati dalam keadaan anak derhaka 

sungguh ! agaknya macam ni rasanya bila dalam keadaan saat terakhir 
bertapa takutnya aku masa tu 
serius aku takut sangat sangat , tinggal berapa minit ja lagi aku akan mati 
dah terlambat nak cover balik sembahyang 
dah terlambat nak ingat apa dosa yang dah aku buat 
hanya berserah 

sumpah ! aku lansung ta bersedia 
dalam kepala aku masa tu hanya fikirkan amalan aku yang ta seberapa 
macam mana aku nak menghadap tuhan 

mungkin mimpi ni hanya peringatan untuk aku yang leka dengan dunia 
tuhan masih bagi aku peluang 
tuhan masih sayangkan aku 

terima kasih ya allah 



Tuesday, August 7, 2012

bukak mata weh !


8 ogos 2012 , selasa 

terfaktab ni dah macam memahami aku pulak 
ayat dia sebijik sebijik kena dengan apa yang aku rasa 

susah nak melepaskan 



aku harap orang yang senasib dengan aku ni cepat cepat lahh buka mata 
ramai lagi orang yang baik diluar sana 
pilih ja yang sesuai dengan kita 
kita berhak dapat apa yang sepatutnya kita dapat 

sangat ta berbaloi bila dah berkorban macam macam 
tapi layanan yang kita dapat macam bola , ditendang tendang 
sendiri fikir lah apa dia dah buat pada kita 
dicari bila susah , dicari bila bosan , dicari bila tiada pilihan 
bila dah senang , bila dah jumpa apa yang dia nak 
kita pon ta dipandang lagi 

aku tamau orang lain rasa apa yang aku dah rasa 
tolong kesian kat diri sendiri sama 
okey
:') 



Monday, August 6, 2012

mungkin


mungkin dia hanya sebagai calon ujian sahaja 
bukan jodoh sebenar yang telah ditetapkan 


Saturday, August 4, 2012

35kg ke 45kg . erk !


dah setengah bulan kita berpuasa 
dan semakin kuruslah aku 
ahaha 

tadi kena marah dengan mak . tapi bukan marah betul pon 
mak buat rendang ayam tadi 
tapi aku pi makan ketam saja 
mak kata 

' hang tu macam mana nak gemuk ! 
haritu mak masak rendang daging hang ta makan 
ni mak masak rendang ayam pon hang ta makan . aum aum ! ' 

haha . yang aum aum tu tipu ja 
bukan tamau makan 
tapi ketam tu nampak menyelerakan ja 
ayam dah tiap tiap hari makan kot . jemu 
mak ni , raya pon dak lagi 
dah masak rendang . baru setengah bulan puasa 
mak dah dua kali masak rendang 
sapa lagi semangat nak raya ni . hahaha

dari dulu aku nak naik kann berat aku ni 
dan untuk usaha lebih berkesan 
aku beli makanan tambahan 

i food from avail 


weee 
dulu dengan herba life 
tapi oleh sebab dulu ta berapa nak mampu sangat 
cuba yang ni lah pulak 
harga pon boleh tahan jugak . tapi kena berkorban sikit 
harap harap ada perubahan 
ta salah kot mencuba . sekurang kurangnya ada usaha 

amin 




Friday, August 3, 2012

konon kreatif


lupakan ja lahh pasal entry sebelum ni 
haha . biasa lah 
mainan hati 
aku kena ingat , ada orang lain yang lagi susah dari aku 
yang dah bertahun tahun ta bertukar baju 
aku baru tahun ni semua jadi serba ta kena , dah mengeluh sakan 
mohon bersyukur dengan apa yang ada wahai nurul wahida 
amin 

tahun ni advance sikit 
dah pandai jahit beads , wah wah 
mula mula dulu aku try kat baju sendiri , menjadi ! 
lepas tu mak pulak berkenan . try pulak kat baju mak , menjadi ! 
lepas tu rezeki aku baru nak mula 
ada orang mintak aku jahitkan beads kat baju raya dia 


yang akan datang pon ada lagi 

alhamdulillah 
ada jugak rezeki untuk aku 
macam aku kata tadi 
maybe persiapan raya aku tahun ni huru hara 
tapi tuhan lebihkan aku bahagian lain 
syukur 


malas nak raya


hm 
malas lah nak raya tahun ni 
ta sama pon macam tahun lepas 


sebelum puasa order kain untuk baju raya 
tapi kain ta sampai sampai pon 
bila complain , dia pos kann lagi 
tapi dapat kain yang bukan macam aku nak 
aku ta jadi beli 
baju raya pon tada . mak belikan kain . hantar kat tailor 
boleh pulak dia pi salah potong . lansung ta dapat nak pakai 
haih 

nak shopping . tapi semua sibuk 
boyfriend  
hm . dah bagi berapa banyak hint kat dia 
tapi dia buat tatau ja 
macam tada harapan ja nak dengar dia ajak shopping sama sama tahun ni 
lain sangat dengan tahun lepas 
dia yang excited nak shopping sama sama 
entah . terasa jugak la . simpan ja lah dalam hati 

kadang kadang rasa macam ta berguna pulak 
dia ada aku hanya untuk sekadar bagi ada 
maybe 

rindu kat dia yang dulu 
hm 

:'(



Thursday, August 2, 2012

memang saya kuat pon




small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)