Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Tuesday, May 29, 2012

update lagi !


back to my normal life 
saya dah balik 
dua hari saya lari pi taman nuri . haha . ta pi mana pon 
tadi bila sampai rumah 
abah dengan mak macam biasa dok lepak kat ruang tv kat belakang 
ayat pertama abah 
' nurul . hang ni ada berapa wajah ? '

tedia tedia . gila pelik soalan abah kali ni 
dua hari saya hilang , dia dok buat soalan pelik camni 
dalam kepala saya , awat , pasepa , saya ada buat salah ka 
saya buat muka heran dekat abah 
" wajah apanya ? " 

abah jawab 
" ha laa , kalau dak , hang dengan seluaq tampung tampung hang 
baju sendat sendat hang . harini lain pulak 
baju kurung ! nampak tertib lah pulak " 
abah dok gelak gelak dengan mak 

tedia tedia lagi 
maksud abah , saya ni macam ada banyak personaliti lah kot 
sat nampak ustazah , sat nampak macam cina juai sayoq dengan seluaq pendek 
tau dah . selalu sangat abah dok ulang ayat tuu 
hahaha . ingatkan apa la tadi 
ceh . hat tu pon jadi isu 

* * * 

lunch tadi ingat nak makan nasi arab 
tapi kedai dia tutup lah pulak 
nak jimat masa kami pi kedai sebelah dia . ada jual nasi kukus kelantan 
pertama kali cuba nasi kukus . not bad lahh 
nampak ja sikit , tapi memang banyak gila 
nasi tu mampat , sebab tu nampak sikit . dapat pulak minum jus cinta 
memang kaww . hehehe

saya dapat ferrero rocher big size dengan 
daim sepeket from langkawi 

THANK YOU !


Sunday, May 27, 2012

kbye !


sumbat kain baju dalam beg 
bye bantal busuk ku 



:')


qoutes for you


if you love somebody 
set them free 
if they return , they were always yours 
if they don't , they never were 

* * * 

jika sayangkan seseorang 
lepaskan dia untuk dia bebas membuat pilihan 
jika dia kembali , dia memang milik anda 
jika tidak , anda berhak mendapat yang lebih baik 

:)


Saturday, May 26, 2012

Q !


saya nampak soalan ni 
saya nak cuba ! 
sila jawab tanpa berfikir panjang okey ! 

* * *

1) tiga orang yang paling anda sayang :
- keluarga 
- dia - kawan -

2) anda tidak boleh hidup tanpa : 
- internet connection -
boleh jadi ta ketahuan kalau tadak . gelap dunia ku . huhu 

3) tabiat pelik : 
- kalau tidur mesti kena ada selimut ta kira cuaca panas atau sejuk -
letak tepi saja pon tapa , janji kena ada 

4) apa yang dalam fikiran anda yang tidak boleh dilupakan : 
- kenangan - 
no comment ! hahaha . pahit manis semua ada 

5) apa yang anda inginkan : 
- percutian - 
saya suka pulau . biaq hitam , janji hati rasa puas 

6) berapa orang anak anda mahukan :
- er , dua kot . lelaki perempuan . hehe - 
yang sulung lelaki , nanti boleh jaga adik perempuan dia elok elok 
berangan ! choih 


DONE ! haha 
:)


Friday, May 25, 2012

im ignoring you


kalau boleh delete apa dalam kepala saya 
dah lama saya delete 
sobs ! 


:')


ler ler ler


iman nadia pi rombongan sekolah harini 
memang sunyi la rumah ni 
tinggal saya , mak dengan abah 
tadi abah dengan mak ambik iman kat sekolah 
pastu bila makan malam , macam biasa kami sekeluarga akan berkumpul 
tetiba abah kata macam ni 

" adik tadak siang tadi , abah tatau nak berkelai dengan sapa 
abah berkelai dengan mak ja lahh "

haha 
teruk sungguh 
ingatkan nak kata apa tadi 
ler ler ler ! 


kalau nak muntah , sila tengok


mengadap lappy , ternganga , indahnya jumaat 
esok kerja pulak 
alahai bosannya nak mengadap rutin harian 

ahh ! bukak webcam 
nak tengok muka bosan 
tapi muka bosan jadi muka agak comel pulak dihari jumaat ni 
pesanan penaja ' tolong jangan muntah ' 

gila 
ta pernah lagi puji diri sendiri di alam maya 
cering habis bulu roma 


haha . adakah anda mengalami alahan yang teruk 
lepas tengok semua gambar ini 
ah lantak . haha 

kbye kbye kbye



its me


one advise : take care 
one request : don't change 
one wish : don't forget me
one lie : i don't love you 
one truth : i miss you 


Thursday, May 24, 2012

life !



apa . ta nampak ? 
klik pada gambar dan gambar akan besaq gedabak 


* * * 
ada perasan sesuatu dak 
haa . header blog saya dah bertukar 


gantikan ini 

dengan yang ini 


* * * 
semalam mimpi benda yang mungkin ta kann jadi 
wuwuwu . kenapa mesti masuk dalam mimpi 
banyak sangat pikiaq kot 
wuwuwu . tamau !




:')


Wednesday, May 23, 2012

bumi bulat


jadi gadis bodoh yang suka menangis 
bukan nak mintak simpati 
cuma nak keluarkan apa yang tersimpan dalam hati 
takut dah mula berdendam , jadi kurang ajar 
mintak dijauhkan 

syukur sebab boleh lagi bersabar 
tatau boleh tahan sampai bila 
harap ta pendek akal 

bangga denganmu hati , boleh sekuat sekarang ni 
terima kasih 


Tuesday, May 22, 2012

si pencapub


haha 
nak tergelak pulak dengan orang yang kurang kasih sayang macam tu 
saya rasa dia bukan saja kurang kasih sayang 
tapi lebih kepada mencari publisiti murahan 
sangat kesian 
tapi bukan disini lahh tempat nak popular 
anda salah tempat lahh 
tapi entry ni khas untuk anda 
bagi tumpang sikit ja , saya bukan lahh kedekut sangat nak share populariti 
hahaha 

saya bule ja buang apa saja yang dia mengarut dalam chatbox tu 
tapi saya biarkan saja 
buat apa nak takut . saya bukan penakut macam si pencari publisiti tu 
setakat berselindung dengan nama hantu dan pocong 
lansung ta menjadi diri sendiri 
harap jangan lepas ni bertukar jadi setan sudah la kann 
opss ! terover lah pulak . huhu . maaf 

dan pada si haters tu 
saya lansung ta pernah menjemput anda kat sini 
kenapa rajin sangat masuk ke blog saya ? 
ouh lupa pulak . dah namanya stalker 
harus la kann . nanti terlepas pulak cerita terbaru pasal saya 
ta dan nak karang cerita yang osem osem pulak kann 
terharu sungguh bila dapat tau ada jugak pengikut setia 
terima kasih naa 

saya tau jalan hidup saya lagi menarik dari anda 
tapi jangan la fanatik sangat sampai nak jatuhkan saya 
rasanya dah nak masuk tiga tahun saya menulis kat sini 
seingat saya , ta pernah pulak saya menjatuhkan maruah sapa sapa atau 
menyusahkan sapa sapa dalam blog saya ni 
ya ya ya ! saya memang banyak dosa 
tapi ta kann lah kalau saya dah bertaubat atau belum , saya nak heboh kat semua orang 
dosa saya , taubat saya , pahala saya , apa yang saya buat 
antara saya dengan tuhan 
anda ta perlu lahh nak judge saya 
risaukan pasal dosa awak dahulu sebelum nak ambik tau pasal orang lain 

muah muah sikit 
kbye 

:)


Monday, May 21, 2012

:')


masa dinner tadi , saya nak ambik lauk berdepan dengan mak 
mak tanya kenapa kuku saya biru 
saya cakap biasa ja , memang selalu macam ni 
abah cakap kuku biru tanda jantung ta sihat 
sejak dua menjak ni saya memang selalu berdebar tanpa sebab 
mungkin perkara biasa kot 
saya ta mengadu pon pasal ni 
rasa macam remeh ja 

ya allah , 
kalau betul lahh aku semakin dekat dengan kematian 
banyaknya dosa aku ya allah 
aku ta sempat lagi nak balas jasa dengan mak dengan abah 
aku ta sempat lagi nak capai impian aku ya allah 

:')


Sunday, May 20, 2012

wuwuwu


semalam pi rumah tok 
kali terakhir pi masa tidoq sana malam tu 
sedih pulak rasanya bila tengok bilik tengah tu 
wuwuwu 
rindu dengan huruf B 
wuwuwu 
sila panggil saya dengan huruf tu please 
wuwuwu

haih perempuan ni . pang dua dass . senyap teruih 


haha 
kenapa saya jadi macam ni 
entah . rasa bosan dengan rutin harian yang sama 
tekanan datang dari banyak sudut 
bila lahh nak hidup senang dan tenang 
bukan senang kaya raya centu tapi bila bangun tidoq nak senyum ja 
mesti indah kan bila berperasaan macam tu 
ta mintak banyak pon 
saya bukan nak mengeluh . cuma teringin 

:')


Friday, May 18, 2012

okey


apa orang buat kat kita , biarkan saja lahh 
ta payah balas membalas
sabar lahh nurul 


perangai kat fb


ragam nurul wahida di hari jumaat 
jangan ditiru ! 
wuwuwu  


 sila klik sekali pada gambar untuk bagi lagi besaq gedabak 


:)


Thursday, May 17, 2012

dua dua


aswad , adik number tiga saya
yang ada kat johor , tercampak dalam bidang perubatan 
aswad pernah update status pasal mak 
dia ngadu kat fb , dia call mak sebab nak cakap dengan mak 
tapi mak kalut nak letak . maybe aswad tacing lahh kot 
tadi baru saya teringat nak mengadu dekat mak 

mak kata , laa bukan apa 
mak kesian nanti kredit dia abis 
pastu saya kata la , awat mak ta call balik pakai hp mak 
mak kata kalau semua bill tu mak yang bayar , no problem 
ni masalahnya abah yang bayar 
saya tengok abah dok gelak ja 
abah cakap nah ambik hp pi call aswad 
masa mak cakap dengan aswad , kami satu family tengah dinner kat luar 
ayat yang nak buat saya gelak bila mak tanya aswad 

mak : awat hang ta makan , satgi sakit 
* aumm , sambil mulut kalut dok suap sate *

mak : laa , hang makan cucoq ja ka 
* aumm , mulut dok kunyah sate * 

mak : hang buat cucuq manis boh gula yang mak ajaq tu ka ? 
* aumm , ambik lagi satu sate * 

mak : takpa takpa , nanti hang balik , mak ajaq hang cucoq lain pulak
* aumm , telan sate * 

lah mak ni 
bukan nak suruh dia makan nasi ka apa 
siap nak ajar cucoq baru lagi tuu . hahahaha 

wehh aswad , hang jangan marah aku naa 
sebab aku mengadu macam ni abah pi bank in duit dekat hang 
hang jugak untung , aku ta dapat apa pon 
huhuhu 


* * * 


depa kata gambar atas ni saya nampak lagi matang 
huhu . tapa laa 
sebelum ni semua gambar saya  selalu macam budak budak 
tapi muka tuu , bulat ya amat 
nurul wahida , sila kuruskan pipi dan sila kembang kann badan 
TQ 

yang ni masa ada orang tu belanja kat pizza 
orang lagi sorang belanja coklat 
untung lahh 
terima kasih naa 


:')


Wednesday, May 16, 2012

urgh


pening kepala bila tada jalan keluar 
kelemahan dia , dia ta boleh tengok saya bahagia dengan lelaki lain 
dan saya akan buat apa saja untuk jauhkan dia dari saya 


Sunday, May 13, 2012

tuang idea sebaldi


satu malam satu design 
kat bawah ni ada lima design 
maksudnya dah lima malam saya mengadap benda alah ni . ahaha 
tapi saya masih ta puas hati lagi 

anda nak tengok lagi jelas 
klik sekali pada gambar . nanti gambar akan bam bam bam 


kalau majlis anda lah kann 
mana satu anda pilih 
habaq mai kat cek !


maaf


saya pegang ayat ni 
biar orang buat kita , jangan kita buat orang 
biar orang ta nampak apa kebaikan yang kita buat 
bila dah ta suka , mana nak nampak baik dah . semuanya nampak jahat 

saya mengaku saya banyak dosa 
tapi saya tetap rasa sakit bila benda yang saya ta buat , dituduh macam macam 
kiri kanan kita ada penjaga 
mereka mencatat apa yang kita buat 
ta perlu risau 
kalau betul saya buat . tuhan akan membalas apa saja kejahatan saya 

 saya dengan rasa rendah diri 
meminta ampun dan maaf kalau sebelum ni saya pernah menyakitkan hati anda 



Friday, May 11, 2012

saya manusia


perangai manusia 
kadang kadang suka menanti pada yang ta pasti 
berhenti ! 
jangan susahkan diri 
kembali lahh pada yang sudi 


i wish


semua orang ada impian kan 
anda nak tau dak impian saya . dulu saya pernah bagitau kat FB 
saya teringin sangat nak baring tengah tengah malam tengok bintang 
suatu hari nanti saya mesti nak jugak tunaikan impian saya ni 
tapi tatau bila 
tengoklah bila ada rezeki lebih dan masa tu saya dah ada orang yang sayang saya 
saya akan tunaikan impian saya yang satu ni 

saya nak sangat pi langkawi 
malam malam jalan tepi pantai 
baring atas pasir sambil tengok bintang dengan orang yang saya sayang 
saya hanya nak rasa ketenangan , itulah impian saya 
amin amin amin 
insyallah 

:')


Thursday, May 10, 2012

kenyataan


terima kasih untuk dia 
sebab dia saya dah sedar diri 

hari pertama memang saya ta dapat kawal diri 
pagi pagi buta kejadian saya lansung ta menangis 
saya ta boleh tidur 
masa bersiap nak ke office pagi tu baru saya terasa sedih 
masa lunch kat tesco 
ada pulak lagu ' hatiku milikmu - nera ' 
sumpah sedih lagu tu . pi google cari lirik dia 
saya cuba buat buat gelak . tapi air mata ni tetap jugak nak keluar 
saya cakap kat syaheed 
' wehh , macam mana ni . dia keluaq jugak ' 
sambil gelak gelak 
syaheed kalut cari tisu . teruk kann saya ni 
tempat awam pon boleh menjadi 

saya rasa dia ta jahat . dia cuma banyak pilihan 
saya tamau dia susah nak buat pilihan , dan saya undur diri 
maybe cara ni akan kurang bebanan dia untuk memilih 
saya percaya kalau kita sayangkan seseorang 
kita kena berkorban 
saya kenal dengan perangai dia 
dia ta pernah pukul saya , tengking lebih lebih pon ta pernah 
cuma kalau dia marah , tu semua salah saya 
pernah satu hari tu dia buat diri dia sendiri 
saya rasa mungkin sebab terlampau geram 
ya allah . masa tu saya tersentuh sangat . kenapa dia ta buat saya 
sebab saya yang buat perangai 
saya memang ta pandai melayan dengan lemah lembut 
saya ta pandai nak mengambil hati 
saya adalah diri saya sendiri 
dia berhak dapat yang lebih baik 

dia layan saya baik sangat 
ta pernah ada orang layan saya macam tu 
sebab tu saya maafkan dia 
pasal duit , saya ta kisah sangat sebab duit boleh dicari 
bila ada orang yang meminta bermaksud dia sangat memerlukan 
kalau dia ada , dia ta kann meminta 

saya pon pernah bagitau dalam entry sebelum ni 
kalau dia bukan untuk saya 
saya terima 
dan sekarang , saya terima apa yang dah ditentukan untuk saya 


sumpah 
menulis dari hati , 
nurul wahida zakaria 


Monday, May 7, 2012

stalker ! sila tengok sini


haih 
jangan salah faham okey 
orang yang saya cerita sebelum ni bukan orang yang anda fikirkan 
apa yang saya dah buat pada anda semua 
sumpah saya tatau apa salah saya pada anda dan anda 
sampai ada pulak yang ta senang duduk bila saya bercerita dalam ni 
kalau betul ta suka saya . sila cakap depan depan 
ni saya bagi number 
019 4422 016 
call terus saya . tada masalah 
daripada dok cakap belakang cakap benda ta dak kepastian 
mai saya nak cerita benda apa yang anda nak tau sangat 

sebelum ni saya dengar macam macam dah 
tapi saya ta terasa pon nak serang ka , nak marah ka 
sebab itu bukan diri saya 
yang saya tau saya lansung ta kacau orang 


kali ni saya betul betul dah ta tahan 
maaf 





Sunday, May 6, 2012

berdua bersatu


alhamdulillah 
dua hari yang dirancang berlalu dengan bahagia 
ya allah . kalau betul pilihan yang aku pilih sekarang 
engkau kekalkan lah perasaan ini 

maaf , saya bukan perampas 
saya ta merayu dia balik untuk saya 
kalau lelaki tu betol betol sayang kita 
jauh mana pon kita lari . dia akan tetap cari kita 
saya dah cuba macam macam cara untuk dia bencikan saya 
pernah saya minta dia setia dengan awak 
dah berbulan bulan saya tahan perasaan saya 
hm . hati saya bukan hati plastik . hati saya pon ada rasa 
kalau suatu hari nanti dia memang bukan untuk saya 
saya terima 

* * * 

dalam dua hari ni ta kan nak senyum dua puluh empat jam 
mesti ada jugak masam muka . merajuk sana sini 
merajuk sampai kepala dah teleng ke kiri 
sebab gagah tamau pandang orang sebelah kanan yang tengah drive 
 haha . biasa lah tu 
yang merajuk sana sini tu lah mengikat hubungan lagi ketat ketat 
kan kan kan 

kalau berdepan dengan dia 
susah sungguh saya nak merajuk lama lama 
mesti ta menjadi punya . dia selalu ada cara nak buat saya gelak 
rosak plan ! 

ya allah , janganlah kau hilangkan senyumanku ini 
amin 



Friday, May 4, 2012

esok !


esok esok esok 

esok ada date dengan orang yang dah tujuh bulan ta jumpa 
yang mana selama tujuh bulan tu macam macam jadi yang boleh buat saya gila 
ta la lama sangat . tapi saya rasa lama jugak la 
nevesnya ! 
perlukah seneves ni 
haha . tatau 

harap semua berjalan lancar 
amin 


small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)