Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Sunday, May 22, 2011

dok jampi apa tatau


nak tulis besaq besaq
saya sedang
bosan-ing

hoi
mai sini sat
belasah sampai lunyai satgi
hamboih

tedia
skang keja nak mengamok
pasepa tatau
ha laa
tu ta bule . yang ni ta bule
tapi dia bule la pulak
jemm !

sapa nak layan saya
gilaaa
tatau nak buad apa dol

. dalam kurungan .
saya taw anda mesti ta paham
dengan perenggan perenggan diatas
saja belit belit sikit
geram dan saja
saja dan geram
malas nak marah nanti kedut hoi
dok cekang elok lagi ni

okey
suda la merapu sikit sikit
tekanan dah hilang separuh
terima kaseh diari online
bye bye


* psst ! senyum plastik

: )


Tuesday, May 17, 2011

biar lahh dia tenang di sana

salam takziah dari nurul wahida
buad
nor hanis othman dan keluarga

anis ,
ang jangan sedey sedey okey
bila sampai masa semua akan pergi gak
aku pon sedey tengok ang
kita dah macam keluarga kann
apa apa hal kita bercerita
kita bule berkongsi apa ja kann

tengok masa akhir arwah
dia pesan suro ang pi jugak praktikal
dia tamau ang sedey tengok dia macam tu
skang pon macam tu gak
kalau arwah nampak
mesti dia ta suka ang jadi macam neh
tabah okey

aku taw kalau cakap memang senang
yang nak tanggung memang susa
ang jangan pikir ang dah sorang sorang
ramai lagi orang orang kat sekeliling ang
termasuk aku

aku nak ang happy ja
banyak benda lagi yang menunggu kat depan
sebab tu ang kena kuad

ang kawan yang baek
aku ja yang suka buad masalah
tapi dalam hati aku
aku sayang ang macam adek aku


* psst ! sama sama kita sedekah kann al - fatihah
buad allahyarhamah fatimah bibi
ibunda nor hanis othman


al - fatihah


Sunday, May 8, 2011

belajaq loghat kedah jum !


apa khabaq ?
penah mai mlawat kedah dakgi
kalau dakgi
baek hampa suma mai holiday kat sini
syoq baq hangg

haha
buang tebiat kahh
dak aih
saja nak promot sikit
loghat kedah memang kasar
ramai yang nak ikot
tapi bunyi depa pelik sungguh
kena dok 5 6 taun
bawu lembut lidah rasanya
hehe

mai nak ajaq bagi kat ampa
istilah istilah yang ada kat orang orang sini

1. Qhe-ngau = cakar

2. Se-qheyat = reda/ surut

3. Hambat = kejar

4. Pe-qhembang = tengok dgn sesungguh hati

5. Contiang = lukis / tulis tah apa-apa

6. Ligan = kejar

7. Cemuih = bosan/jemu

8. Tokak = gigit besar

9. Gey-qhek = basikal

10. Gon/gaun = cerun (bukit kecil)

11. Belemoih = comot/ kotor

12. Tetomoih = tersungkor

13. Ku-tey = cubit

14. Tak dan = tak sempat

15 Hebiaq = celupar

16. Maneh melecaih = tersangat manis

17. Lencun = basah

18. Lokoih = basah kuyup

19. Kawaq = pencuri

20. Kanyaq = mentah (berhingus)

21. Ketegaq = degil

22. He-qhot petot = senget benget

23. Me-qhela = gatal

24. Log laq = cemekap/ cuai

25. Hawing = pusing

26. Punggai = baling/ lempar

27. Tengalong = tuju/ baling

28. Me-qhe-kah = Kupas/ koyak / merekah

29. Ayaq achaq = air longkang

30 . Ha-qhin = hancing

31. Kelepiaq = melibas

32. Kelolo = "tak berapa betoi" / suka buat jokes

33. Hemoi = "muka tak malu"

34. Me-qhe-nyeh = menggatal

35. Dak-aih = tak "matching" / tak mau

36. Hapak pera'e = bau hapak

37. Hijau me-qhe-ngak = telalu "hijau"

38. Celuih = muat

39. Me-qhelit me-qhelap = berkilau- kilau

40. Me-qhe-yup = jauh/ sayup / nak malam

41. Qhem-pang = "tergedik-gedik"

42. Kampoi = kumpul/ kaut

43. Je-qhang = rebus

44. Capoi = celupar

45. Te-qhe-bey = lastik

46. Melo-qhoih = lucut/ gelongsor

47. Me-qho-not = membongkok

48. Sene-qheh = selisih

49. Be-qha-chaq = comot/ kotor

50. Qhembang = gemuk / merembang

51. Pedo = hati-hati

52. Peqhusah = urus

53. Hapuih = tenggelam (lemas)

54. Qhan-dok = redah

55. Se-ghoh = kebah/ kurus

56. Qhen-jong = tinggi lampai

57. Pe-qho-ngoih = panas baran

58. Takek = ketuk/potong

59 Be-qhemba = bersaing/ lumba

60. Qhe-tiaq = ikhtiar/ fikir

61. Ge-qhet = gigit

62. Tahaq = tahan

63. Qha-gaih = panjat

64. Melewaq = merayau

65. Melahaq = kebulur

66. Qha-bat. = naik/panjat

67. Qhim-bok = belasah

68. Mengkelai = berkelahi

69. Cuak = seram / tak sedap hati

70. Juih = mulut muncung

71. Melilau = terhoyong hayang / berjalan-jalan

72. Qhodong = melulu

73. Qhedah = redah


haa , lepas ni rajen2 la cakap kedah noah
hehe


. sumber : mamat neh .



* psst ! berbelit lidah tu normal laa

: )

Monday, May 2, 2011

memang sah !


saya nak gedix gedix dalam blog saya bule dak
huhu

heyy awak
saya nampak kasar dan ta sopan
saya kuad merajuk dan menyampah
luaran laen dalaman laen

* * *

mulut kata :
pi lahh balek nanti nanti bule jumpa lagi
dalam hati :
jangan la balek . ta puas lagi nak berkepit

mulut kata :
sapa sayang awak . dak lahh . perasan !
dalam hati :
sumpah ! saya da mula sayang awak

mulut kata :
jum kuar . ajak ramai ramai lagi syoq
dalam hati :
kann best dapat berdua ja

mata :
tengok tempat laen
pastu komen apa yang ada depan mata
dalam hati :
ta berani nak lawan mata . nanti tergagap gagap

tangan :
buad buad sebok pegang sana sini
dalam hati :
haishh , awat awak tengok saya dari tadi
segan la !

* * *

hahahaha
sungguh ! memang ta senang duduk

sebelum neh saya penah kata nak cari yang tua dari saya
tapi dapat yang muda jugak
mungkin jodoh saya orang orang muda
cewah


* psst ! nak pendek kann cerita
I LOVE YOU
lah

: )

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)