Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Friday, September 17, 2010

lepas kann lahh

heyy semua ;)
nuown datang dengan cerita baru
act tada cita besh pon
sesaja nak kemas2 blog
nanti bersawang lak kalo tinggal lama2

aku ada kenal sowang budak neh
hanya kawan
dan tada hati lagi nak lebey2
suka sungguh ajak jumpa
ntah laa , ta bersedia lagi laa
nak brjumpa ngan owg ta dikenali
banyak alasan aku bagi . sian dia ouh
sowy yahh

aku hanya perlu kann kawan
masa 'bersama' dulu , aku lansung ta layan sesapa
hanya ada dia
bila dia dah pergi , tinggal aku sowang2
dan sekarang
aku cuba banyak kann berkawan

ramai yang nasihat kann aku
lupa kann yang lama
alhamdulillah , aku da semakin uke
aku da bule lepas kann dia
bahagia lahh anda dengan apa yg anda nak
jangan sakiti hati org laen lagi




gudbye kenangan
hello new friends
:)

Saturday, September 11, 2010

nak gemok !

OMG !
napa ngan aku semalam haa
buad pengakuan camtu
adoih , memalukann sungguh
naseb baek dia wat tatau
syukur
nurul oi , jgn wat camtu dahh lepas nehh
PAHAM !


* * *


akhir ramadan

lokasi :
bazar ramadhan jalan stadium alor setar kedah

tangah dok tunggu mak aku beli lauk utk berbuka
datang sowg budak neh
" urghh , smelly ! "
gila belagak punya budak
haishh , da nama pon bazar
mst la bau mcm2 makanan



* * *


awal syawal

sedey sungguh laa
ramai yg hampir ta kenal aku sbb aku maken kurus
haha , cehh
maken kurus ke aku neh
ramai yang tegur camtu
aku rasa aku da berusaha nak naek kann berat aku
haihh , tatau pe masalah lagi
timbang punya timbang
berat aku turun 2kg lagi
waaaa , penat ja aku makan byk2
ta naek2 jugak
ummm , tolong !




ada petua ta ?
:(

Wednesday, September 8, 2010

dengar lahh doaku Ya Allah


Ya Allah . .
Seandainya telah engkau catatkan
Dia milikku tercipta buatku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagian antara kami
agar kemesraan itu abadi

Dan ya Allah . .
ya tuhanku yang maha mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ketepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi ya Allah . .
Seandainya telah engkau takdirkan
dia bukan miliku
Bawalah ia jauh dari pandanganku
Luputkanlah ia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan
Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
agarku bisa bahagia
Walaupun tanpa bersama dengannya

Dan ya Allah yang tercinta . .
Gantillah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah
Walaupun tidak sama dengan dirinya

Ya Allah ya tuhanku . .
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buat ku
kerana engkau maha mengetahui
Segala yang terbaik buat hamba Mu ini

Ya Allah . .
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini
Jangan engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini mahupun di akhirat
Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Supaya aku dan dia ,
sama2 dapat membina Kesejahteraan hidup

Amin !

Tuesday, September 7, 2010

pehal aku neh



weyh2 !
ntah apa punya naseb malang la aku neh

kelmarin nak pi keja hujan lebat
dah la aku pakai baju kurung
ta pasal2 kejap je lencun
nak ta nak , redah je laa
nnt lewat lak masok keja . huh !
pastu pagi tadi , bangun tido
nak iron baju kurung
ta pasal2 , baju lak terbakar
haih , esok tatau nak jadi pe lak

adoi weyh
nak kena mandi bunga ke aku neh
mcm2 masalah beb
tension !


esok last keja
pastu cuti
:)

Monday, September 6, 2010

yummy !

daripada aku terus bersedey
lagi baek aku hibur kann hati aku
sampai bila nak terus mcm ne

aku pegang satu ayat neh
' kalau dia mmg sygkan kita ,
dia akan cari kita balek '

harap2 lahh kann

dah2 , aku tamau ingat lagi
buad pa kalau aku je sowang yg bersedey2
ntah2 dia tengah berseronok ke
emm . terima lahh kenyataan nurul
lepas ne jangan nanges2 lagi
yeah ! nurul kuad !


* * *


tengs syaheed
belanja aku berbuka puasa kat secret recipe
sanggup meredah hujan
tengs byk2 kawan , aku sayang hang
bergelak sesama buad aku lupa apa yg aku alami

pemakan :
nurul wahida zakaria
siti nur syahiidah mahfuz

tempat :
secret recipe , jitra kedah

mangsa :
chiken grilled black paper
chiken grilled mushrooms
ice blended chocolate
sirap + kurma


tengok gambar2 yang aku sempat snap :












2 hari berlalu


6 september 2010

bulan yang terok
banyak benda yg buruk berlaku
segala perancangan hancur

1st time dalam hidup aku tada semangat nak raya
haih , tatau nak buad camna lagi
dah mcm2 cara aku buad nak lupa kann dia

tadi terdengar lagu TABAH - mazlela
sebijik terkena batang hidung aku nak habaq hang
HAHA . siot je


tengok haa lirik dia

Pertemuan ini pertemuan terakhir
Dari dua insan yang sedang berkasih
Kerna esok hari kita tidak lagi
Digelarkan pasangan bercinta
(Pertemuan kita yang terakhir)

Sudah ku menduga kau akan berubah
Cuma tunggu masa untuk kau meluah
Tapi hari ini terbukti semuanya
Kau pinta ku melupakan dirimu

Tak apalah... ku tak kisah
Memang itu keputusanmu
Memang itu nasib aku
Sering terluka dan jiwa tersiksa

Biar hitam sejarah hidupku
Namun aku tetap tabahkan hati
Kesal memang kesal hatiku tercalar
Siapalah yang inginkan perpisahan

Andai suatu hari ada orang yang bertanya
Mengapa kita tidak lagi bersama
Jawablah bahawa jodoh kita tiada
Dan kita tidak pernah sengketa... oh

Moga engkau... berbahagia
Di sampingnya yang engkau puja
Cuma satu yang aku pinta
Undanglah aku di hari bahagiamu



cuba baca betol2
camni laa aku punya cerita
emm , nak buad camna ouh
da owg ta suka . terima je laa walaupon susa

tengs pada mmbe2 yang sudi bg semangat
ta jemu2 nak contact aku
terima kaseh banyak2

aku pena cakap
' cari owg yang sayang kita sgt2 ,
bukan yang kita sayang dia sgt2 '

ckp bule , nak buad payah kann
emm



3 hari lagi nak raya
tada maknanya ponn

:'(

Saturday, September 4, 2010

hati koyak lagi

4 september 2010
tamat suda segalanya
em , aku tawu dia ta dapat trima aku
mcm post aku sebelum ne . aku da dpt agak

sokey ,
skurang2nya aku dapat kenal dgn dia
sedey ta payah ckp laa
satu malam ta dpt tido
selera makan hilang camtu saja
dua hari hanya 2 keping sandwich
yang peliknya aku ta lapar lansung
hebad sungguh !

aku taley teringat lansung pasal dia
kalo teringat je mesti akan menangis
haih

mcm aku slalu cakap
' bukan senang nak buad owg sayang kann kita '
so , bila da ada owg syg tu . hargai lahh

aku da buat yg terbaek
salah aku jugak sbb terlalu sayang kann dia
jalan paling senang
PUTUS
emm , kalau aku tunggu lagi lama
hati aku jugak saket

kenapa ouh dia taley trima aku
emm , aku bukan yg terbaek lagi agaknya
aku ta salah kann dia
dia berhak memilih

aku tetap sayang kann dia
sumpah aku sayang kann dia
kalo bule aku nak tunggu dia
nak ke dia kat aku ?
emm , hanya dia bule jawab



* * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

amer ,
pepon jadi nurul terima
tengs sbb teman nurul slama neh
jaga lahh diri baek2
cari lahh apa yg amer nak kat gurl laen
harap dia lagi baek dari nurul
ingat pesan nurul semalam
salah satunya ,
JANGAN BACA BLOG NURUL

ta payah kesian kann nurul uke
lama2 nnt nurul mst dapat terima kenyataan kot
da ramai owg buat camni kat nurul
nurul da biasa
harap amer bahagia


sejujurnya dari nurul wahida zakaria



masih berharap lagi
:'(

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)