Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Wednesday, July 22, 2015

enam hari


hello bebeh ! 
pertama kali , selamat hari raya aidilfitri 
minta maaf diatas segala kekurangan bahasa , kertelanjuran kata 


sehari sebelum raya ambik anis kat tol as utara 
pi rumah ery , hantar baju . lepas tu terus balik 
kuih raya aku laku tahun ni . tahun depan boleh buat banyak lagi 
hehe 

jaga jaga , entry paling terpanjang nak masuk ! 
sumber gambar dari hp orang sekeliling 
aku tak snap lansung pakai hp aku , taktau pasepa 
heheheh 

* * * 

1 SYAWAL 



seperti biasa pagi tu bermaaf maafan 
tapi yang tinggal kat rumah aku dengan iman ja 
e balik rumah mertua , aswad kena kerja 
so , rasa macam sunyi sikit 
selalu aswad lah yang sibuk nak bergambar , selfie bagai 
kali ni macam sunyi sikit 
macam mana kalau semua dah kawin kann . lagi lahh 

lepas dah setel kat rumah , abah suruh aku keluar dulu 
abah dengan mak nak tunggu iman beraya 
maka , lambat lagi lah nak keluar berjalan 
dah sampai rumah tok aku 
malangnya tak dak sapa , haha . kesian . call tak dapat 

lepas tu pi taman nuri dengan anis , kat rumah lama aku 
happening sangat 
aku pon jarang jumpa jiran jiran aku ni 


yang ada dalam gambar ni 
nuqman , anis , kekda dengan anaknya , rahimi aka remy , mira dan suaminya el 
oh lupa , esoknya raya kedua remy nak bertunang 
sempat jugak aku bz body dengan hantaran dia , hehe 
selamat bertunang jiran ! 

dalam kereta dok pikir nak pi rumah sapa lagi 
adik beradik aku dah berhimpun kat rumah pakcik aku 
tapi macam jauh nak kena patah balik ke jitra 
lagipon rumah pon aku dah tak ingat 
sebab banyak perumahan baru naik kat area situ 

 pi rumah azlia , ambik dia lepas tu singgah rumah hanim 
alololo . anak dia comel gila kot 
putih melepak , kening terbentuk elok 
aduh . geram ! 


lepas tu pi rumah sarah , dan lokasi terakhir 
rumah sepupu aku faezah 
siap dapat duit raya lagi kauu ! haha , malu aku 
dah tua tua dapat lagi 

* * * 

2 SYAWAL 

hari raya kedua aku demam 
tiada gambar raya 
yang aku tau , aku . . .

zzz 


* * * 

3 SYAWAL 

ingatkan nak baik dah demam 
rupanya dok blur lagi 
pagi tu adik beradik aku penuh datang beraya 
idatul whasapp , bagitau nak mai beraya 
aku okey kan saja , dia cakap nak mai tengahari 
yang ery pon sama , dia cakap dah gerak dah 
eh , memang rancang ka macam mana depa ni 
kelam kabut aku bersiap , haha . hilang demam aku 

masa tu aku ada salah faham sikit dengan ery 
malas betul nak layan 
nah , belanja satu gambar senget tu 


aku tak bagi mai rumah , dia nak mai jugak 
siap tangkap gambar bukti dia dah ada area rumah aku 
dia tunggu lama kot kat luar , aku malas nak reply 

-- biaq lah , aku tak suruh mai pon , nanti balik lah tu 
dia send lagi gambar 


aku macam nak marah , tapi bila tengok gambar yang dia bagi 
aku rasa nak tergelak lah pulak 
hahahahaha 

lepas sedara aku balik , idatul dengan husband dia sampai 
ery pon bergandingan dengan depa 
ah , ingat aku nak bagi senyuman manis , lagi aku jeling ada lah 
hahahahaha 

lepas depa balik , ery ajak keluar 
aku pon ikutlah , sebab esok tu dia dah nak kena kerja 
mula mula berangin lagi . pi sana tak mau , pi sini tak mau 
lepas kena rasuah dengan terminator , choc blend , popcron 
terus angin aku baik . godzilla dah jadi teletubies 
hahaha . teruk betei akuuu ! 

tiada gambar , sebab awal tu godzilla tiada mood 
haha 

* * *
4 SYAWAL 


harini ada open house rumah syaheed 
kemain bersiap kalah mak datin 


first time pakai lipstick merah menyala 
konon nak macam classic sikit la kan . haha . konon laaa 
azlia whatsapp aku nak pakai baju apa 
aku suruh dia pakai skirt pendek . hahahaha 
kat sana ada kambing golek . nasi beriani . ais kacang . peh sedap ! 


lepas rumah syaheed , pi rumah sedara anis 
kat limbong kapal , kemain sembang bisnes 
aku ni tukang angguk ja lah , haha 

lepas tu singgah tesco beli barang dapur sikit 
malam tu tak jadi nak tunjuk skill kat dapur sebab e nak belanja 
hahaha , alasan boleh diterima kot 

* * * 

5 SYAWAL 

awal pagi dah bangun 
nak pi makeup dekat kota sarang semut , job bertunang 
hujan lebat sangat pagi tu , sanggup ku redah kesejukkan demi kerja 
haha . drama sangat 


orangnya dah memang putih gebu 
tak susah sangat nak handle muka cust ni 
alhamdulillah , semua lancar 


* * * 

sekian laporan raya untuk tahun ni 

;) 



0 komen:

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)