Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Friday, October 10, 2014

dunia oh dunia


sebelum ni kalau isi minyak rm20 pon dah senang hati 
tahan tiga hari 
sekarang , kalau isi rm20 
jarum macam tak larat nak naik 
tahan dua hari ja , tu pon kalau pi kerja balik kerja 
kalau pi tempat lain , sehari setengah ja tahan 
pehh ! botak camni 

minyak saja beratus sebulan . makan lagi 
job luar pon tak mampu nak tanggung dah 
nak naik motor , hujan pulak sekarang ni 
aku kira bersyukur lagi sebab ada motor , boleh makan kat rumah 

orang lain yang lagi susah tu macam mana lah kan 
pernah ada kes yang buat aku tersentuh hati 

ada pakcik tua , kurus fizikalnya 
naik motor honda bulat 
memang daif sangat motor tu 
dia ke kaunter , dia keluarkan duit syiling dari poket 
'cik, pakcik ada 5 kupang ja . boleh dak nak boh minyak?'
'tak boleh pakcik . banyak tu mana boleh dapat minyak' 
pakcik tu pi balik dekat motor dia , pelan pelan dia tolak motor dia 
tapi alhamdulillah 
ada insan berhati mulia dengar perbualan tu 
dia tolong bayarkan duit minyak pakcik tu 

hmm 

:(


0 komen:

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)