Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Sunday, June 1, 2014

entah


kita layan orang baik baik 
tapi orang lansung tak hargai 

bila aku tengok keadaan sekeliling aku 
bini punya baik . tapi laki , hampeh . stok kaki perempuan 
ada lagi satu pulak , 
laki ikut saja apa bini nak , tapi bini tak hormat laki 

kenapa kontra , kan bagus kalau bertukar pasangan 
baru sepadan . yang baik tadi mesti bertambah bahagia 
yang jahat tu , baru padan muka 

entah , 
ada sebab kot tuhan atur macam tu 

aku ? 
aku dah buat sebaik mungkin 
kelemahan aku banyak 
aku boleh bersabar semampu aku 
kadang kadang makan hati , aku diamkan 
aku yang sekarang dah tak sama macam dulu 
dulu kalau ada apa apa , aku tanya itu ini sampai puas hati 
sekarang , kalau ada apa tak kena , aku diamkan saja 
malas nak bertekak , aku bukan gadis remaja belasan tahun 
terpaksalah pujuk diri sendiri , kalau aku tak pujuk 
sapa lagi nak pujuk 

tapi , sampai bila 

entah 


1 komen:

Anonymous said...

Apa yang u perlu is appreciate yourself. That's the most important thing.

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)