Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Monday, June 23, 2014

budak parking


mem call , katanya ada berita baik 
aku tekun nak dengar apa yang baiknya 
masa dia isi minyak , ada orang tegur dia 
rupa rupanya budak jaga parking kat kedai lama 
dia kerja kat stesyen minyak tu malam malam 
budak tu tanya pasal aku 

* * *

budak parking -- 
cik kak yang kecik kecik tu ada mana sekarang ? 
dia kawen dakgi ?

mem -- 
awat , berkenan ka ? 

budak parking -- 
hajat dihati macam tu la kak 

mem -- 
dia muda lagi , baru 22 . kalau berkenan mai nak kira 

budak parking -- 
alhamdulillah , kak tolong naa 

* * *

berdekah mem gelak 
aku lagi lah , sampai abah ketuk pintu 

abah -- nurul , hang pasepa . kena rasuk ka apa ?
aku -- dak , tengah cakap telefon ( jerit dari dalam bilik ) 
abah -- gelak macam hantu ! 

haha , mem pon dengar apa abah aku cakap 
macam tu berita baik , takmau lah aku , HAHA

esoknya , pagi pagi tok dengan tokwan khairi mai kedai 
memang selalu depa akan breakfast sama sama 
mem cerita kat depa 
yang tokwan gelak berhinggut bahu , suara tak keluar pon 
lama pulak tu dia gelak 
aku tengok dia gelak sebijik macam si senget tu 
tokwan suruh aku tukar nama 
jadi umairah , maksud nama tu ' yang segak sangat '
hahahaha ! 

abah khairi pulak pesan kat mem , jangan bagitau kedai kat mana 
nanti dia mai ronda , haru ! 
hahahaha 
budak tu lurus bendul 
masa dok kat kedai lama , tak pernah lansung aku senyum kat dia 
cakap pon tak pernah 
nasiblah dah pindah kedai baru 
sumpah , memang aku tak pi dah peruda . HAHA ! 


0 komen:

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)