Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Friday, November 8, 2013

manusia


dah la , semua orang jangan salahkan dia 
semuanya salah aku 
aku yang tak cukup baik 
kalau aku dah cukup baik dah cukup sempurna , 
takkan orang nak berubah hati 
kalau dia marah pon , salah aku 
aku yang tak sabar , aku memang suka mendesak orang 
maafkan aku , itu kelemahan aku

* * * 

aku sukakan dia sebab setiap masa dia ambil berat pasal aku 
apa aku nak dia akan tunaikan 
paling aku tak dapat lupa masa awal kenal dia 
aku lansung tadak duit nak makan 
dia cakap dia tadak duit nak belikan aku makanan 
masa tu dia tengah study lagi 
dia balik minggu , malamnya dia dah nak balik KL 
dia balik rumah , mama dia masakkan nasi dengan sup tengahari tu 
dia tapaukan nasi dengan sup yang sama untuk aku 
senyap senyap dia bawak makanan tu kat aku 
mama dia taktau 
benda ni dah 3 tahun lepas , aku akan ingat sampai bila bila 

dalam sehari , tiap tiap bulan kami berjalan 
aku mengaku , kami bukanlah banyak duit sangat 
dia ada sikit , aku ada sikit 
agak banyak modal kami kumpul , jauhlah kami pergi 
mana mana yang komen cakap dia gunakan aku untuk duit 
semua tu salah 
aku bukan nak sebelahkan dia 
tapi , demi allah , aku tulis benda yang betul 
dia tak pernah gunakan aku untuk mintak itu ini 

aku sangat sayangkan dia 

tapi sekarang , aku taktau kat mana silapnya 
sampai setiap hari nak bertengkar , bergaduh  
aku sangat tak sempurna 
apa pon dugaan , aku kena jugak hadapinya 
aku pernah alami keadaan lagi teruk dari ni 
aku harap aku kuat 
aku dah tak larat nak menangis 
sungguh 

aku cuma harapkan hidup yang tenang 
yang penuh ceria dengan gelak ketawa , bergurau senda 
aku harap sangat aku dapat nikmati perasaan tu lagi 


0 komen:

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)