Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Wednesday, November 6, 2013

dah berubah


motor aku buat hal 
semalam tayar pecah , aku call dia 
dia cakap tak boleh nak tolong sebab dah janji dengan mama dia 
okey , takpa , aku buat sendiri 
lepas tu brek pulak 
aku cakap dekat dia lagi , brek buat hal 
dia janji pagi ni nak tolong aku 
pagi tadi pulak aku ada interview kat jitra 
lepas habis tu aku call dia , dah dia janji nak betulkan brek aku 
dia cakap dia ada kat luar satgi dia betulkan 

aku dah masuk kerja , aku call lagi dah dia janji nak betulkan 
dia still ada kat tempat yang sama 
dia cakap pagi pagi kedai tak bukak 
tiba tiba aku jadi bengang , dah tau kedai tak bukak awal pagi 
buat apa janji dengan aku pagi pagi 
aku pon cakaplah , 'duduk la lepak kat situ lama lama lagi' 
dia senang senang ja terus maki aku 
cakap aku ni bodoh , tak reti sabar 
dia cakap aku nak berlagak sebab dapat kerja baru . hmm 
aku ingatkan bila aku dah sampai , dia pon ada 
mana tau , dah nama BF mesti la nak tengok apa masalah 
ajak minum pagi ka , datang sembang elok elok 
hmm 

tapi , ringannya mulut dia nak kata aku macam macam 
dari awal pagi aku call 
dia tak cakap pon nak pi tengahari ka apa 
dia sendiri yang cakap PAGI 
aku ni kelam kabut lepas interview tu dari jitra ke a.star 
risau risau dia tunggu lama 
tapi perkataan macam tu aku dapat . hm 

entah la . dulu dia tak macam ni pon 
sejak dia join herbalife kat area tu 
terus dia jadi macam ni 
masa mula mula minum , okey lagi 
siap bawak aku pi situ 
orang yang jaga tu perempuan , tah . ramah semacam ja 
mula mula dulu aku melawak lah , perempuan tu syoq dekat dia 
lepas tu kami gelak gelak 
sekali ja dia bawak aku pi situ 
lepas tu aku cakap la aku nak minum jugak 
dia tak bagi , katanya dah berhenti minum 
tapi lama lama pecah jugak tembelang 
aku dapat tau tiap tiap pagi dia pi situ 

sejak tu , kami dah tak breakfast sama sama dah 
semuanya dah lain , 100 % berubah 
dulu , masa nak breakfast , awal pagi aku kena kejutkan dia 
berpuluh puluh misscall baru nak bangun 
tapi sekarang , bila aku call pagi pagi 
dia dah terpacak kat tempat tu 
lansung tak pernah ajak aku makan sama sama lagi 
takpa la , dia nak minum , minumlah 
bukannya aku nak larang pon 
tapi perlu ka nak tipu aku 
aku rasa tadak sebab dia nak menipu , hmm 
dia buat keadaan bertambah buruk 

sekarang dia kasar betul dengan aku 
masa tengah msg haritu , tiba tiba dia diam 
aku pon msg lagi 
dia balas , tapi dia cakap aku ni tak reti nak sabar 
hm , benda tu boleh cakap baik baik , boleh cakap ada kerja 
aku pon faham 
tak perlu nak marah marah macam tu 
tak tau la , dah lama aku makan hati 
bila aku nak mengadu , dia cakap aku saja nak cari point 
kata aku saja nak cari gaduh 
hmm 

banyak orang dah aku kawan 
dia sorang saja yang pernah memaki hamun aku 
tak pernah lagi ada orang kasar dengan aku 
hm . sedih la . bila la dia nak berubah 
aku harap sangat dia berubah 
paling kurang pon , belajar cara hormati orang 

hm , sabarlah nurul 
oneday ada orang yang lebih menghargai dari dia 
insyallah 


0 komen:

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)