Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Saturday, August 17, 2013

17 ogos 2013


aku bersembang dengan kawan aku 
simpati dengan nasibnya 

aku nak nasihatkan lelaki 
kalau dah takmau , bagitau terus terang 
kami perempuan sedaya upaya boleh pujuk hati kami 
dah la tinggal macam tu saja 
bila si perempuan dah boleh terima hakikat 
datang kacau balik pulak tu 
apa masalah si lelaki . tolonglah faham 

setiap masalah ada penyelesaian 
bukannya dengan bertengkar 
kalau tak boleh , diamkan dulu 
masing masing hati panas , bagi sejuk dulu 
baru buat keputusan 

keputusan masa marah adalah SALAH 

* * * 

setiap kejadian ada sebabnya 
aku kesian sebab benda yang dia sayang hilang macam tu saja 
macam tu aku rasa bila ' kesayangan ' aku diambil orang lain 

karma 

tapi aku hargai niat dia sangat sangat 
nak datang jumpa aku 
cuma perlukan satu punca nak jadi semua benda ni 


3 komen:

Anonymous said...

Kesayangan ko di ambil org?? Betolkan balik ayat ko. Ko yang ambil kesayangan org lain. Walau ko dah tahu dia da berpunya, still ko kacau. Apa jenis perempuan ko ni? Seriously, What you give, you get back. Itu bukan karma. Itu balasan Tuhan. Fikirlah baik2.

Sincerely, A friend.

nuown said...

minta maaf dato/datin/tan sri/puan sri/tuan/puan/encik/cik .

aku cakap pasal barang .
mai mana pulak rampas merampas dalam entry ni . tiba2 'apa jenis pompuan ko ni'. HAHAHA , jgn buat lawak
dah la taktau apa aku ceritakan , pastu nak mai sound2 pulokkk . cetek betul

bye 'KAWAN'

Anonymous said...

Eeh karma tu kepercayaan hindu. Sila jgn guna kata2 yg
Menjurus pd agama asing. Tq

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)