Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Saturday, April 13, 2013

oh senangnya jadi manusia


ah . persetankan perangai macam tu 

kalau macam tu 
baik buat salah banyak banyak sekarang ni 
pastu bulan depan boleh kata itu semua hal lepas 
lepas tu boleh la kata jugak 
' kalau nak bukak cerita hang tuah pon hidup lagi '
oh senangnya jadi manusia 

bandingkan orang itu dengan orang ini 
lima minit lepas tu 
berlagak macam tadak salah apa 
oh senangnya jadi manusia 

maki hamun , caci maki keluarga orang 
anak haram , haram jadah , lancau , pukimak , babi , bodoh dll 
sentiasa di mulut 
dah macam jadi makanan harian si hamba allah tu dah 
lima minit kemudian 
bersembang macam tak pernah kata apa 
oh senangnya jadi manusia 

bila time makan 
keluarkan duit, duit orang buat macam tak laku 
si hamba allah tu nak bayarkan 
bila makian di mulut 
dituntut semua yang pernah dikeluarkan dari poketnya 
oh senangnya jadi manusia 

ajak pi sana pi sini 
bila krisis , dikatanya dia dipaksa suruh bawak 
oh senangnya jadi manusia 

*** 

pengajaran , tak semua orang ikhlas 
setakat di mulut 
tapi di hati , busuk ! 

beringat lah lepas ni 


0 komen:

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)