Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Thursday, October 25, 2012

curang


bila orang mainkan aku 
aku anggap dia belum ada perancangan untuk masa depan 
biarlah dia berseronok dulu 
satu hari nanti dia akan sedar 
untuk apa dia bercinta 
kalau dia pilih orang lain , aku akan cuba terima 
walaupun aku tak tau macam mana keadaan aku masa tu 

* * *

' CURANG '
bila aku dah pilih sesuatu untuk aku laluinya 
aku tak boleh paksa orang untuk puaskan hati aku 
sebab aku dah tau orang tu macam mana 
bergaduh sampai berguling tangga pon 
kalau orang tu tiada usaha nak ubahkan dirinya 
tak berguna jugak 

jalan penyelesaian 
putuskan hubungan dan cari orang yang lebih baik 
hmm . bunyi macam senang 
tapi berapa ramai yang berjaya 
aku tak rasa melupakan seseorang tu macam flush taik dalam jamban 
orang yang pernah rasa dia akan tahu bertapa seksanya 
hati kena kuat , insyallah baru boleh lupa 
kalau aku banyak duit 
aku seboleh bolehnya nak keluar dari kawasan kenangan 
pindah ke tempat baru yang tak pernah pergi bersama pasangan dulu 
maybe dengan cara tu aku boleh mula hidup baru dengan bahagianya 

tapi , kalau memilih untuk bersama lagi 
terpaksalah korbankan hati sendiri 
kena telan segala perangai yang ada pada dia 
kita ta boleh nak paksa hati orang 
kalau kita desak dia , semuanya jadi macam tak ikhlas 
macam aku selalu kata 
biarlah orang buat kita , jangan kita buat orang 
aku tau bukan senang nak makan hati sorang sorang 
tapi nak buat macam mana dah jalan ni kita pilih 
aku set dalam kepala aku 
orang yang sabar akan dapat ganjarannya 
aku pernah tahan perasaan aku , kadang kadang tersasar 
bila dah tersasar , mula lahh nak marah marah 
sebab tu aku kadang kadang suka marah tanpa sebab 
aku dah penat tahan perasaan aku 
ya . aku manusia biasa 

jodoh tu ada , cuma cepat dengan lambat saja 
salam aidiladha 


2 komen:

Dunia Wilma said...

Nice entry Sis...
Wilma pernah rasa apa yang Sis kongsikan di sini...
Bagi Wilma, lebih baik putuskan hubungan dari terus2an mengharapkan sesuatu yang tidak pasti...
Dan itulah yang Wilma buat...
Syukur...Wilma rasa aman sekarang...

P/S: Selamat Hari Raya Aidiladha Sis ^_^

nuown said...

senang hati bila ada orang berjaya mulakan langkah baru :)

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)