Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Friday, April 27, 2012

satu malam kejadian


lepas maghrib abah bersuara 
' cepat cepat semua siap . jum , nak pi makan '
dah mandi apa semua saya nak bermake up pulak 
tapi bila sampai dekat katil . tatau mana silap langkah saya 
lutut tersepak besi katil 
ya allah . kepala lutut lari dari tempat dia 
saya pegang kepala lutut , cuba tolak balik . tapi sakit 
dengan rasa takut , dengan pikir bukan bukan 
apa lagi , menjerit lah panggil mak 
mak kelam kabut ketuk pintu bilik tanya kenapa saya menjerit 
mak suruh bukak pintu 
saya cuba nak jalan pi dekat pintu , tapi sakit sangat 
sikit pon saya ta bergerak 
anis masa tu tengah mandi . abah tengah sembahyang 
semua orang fokus kat pintu bilik yang berkunci 
abah kalut cari kunci bilik 
bila dah berjaya bukak , semua dapatkan saya 
masing masing tatau apa nak buat 
sumpah ! memang sakit sangat 
nak bergerak sebelah kaki pon ta boleh 
mak keluar panggil jiran . saya hanya tau menjerit ja 
bila saya cuba nak duduk atas katil 
saya tolak sikit lutut tu , dia termasuk balik pada kedudukan asal 
fuhh ! lega . ingatkan cacat dah tadi 
nasib baik jiran tadak . kalau dak , malunya ! 
lepas kejadian tu 
semua keluar makan macam biasa . cuma saya terhencut hencut sikit 
malam tu urut urut sikit , dah okey . tapi terasa sakit sikit 
haish , lutut saya ni memang dah longgar ka 
tertolak sikit ja , terus terkeluar dari tempat . gila lah . menakutkan 

mak kata :
hang tau dak , mak ingat hang kena rasuk malam tu 
ketaq mak ni hang tau dak . abah hang nak sembahyang pon ta jadi sembahyang 
bukak kunci pon terketaq ketaq 

alalalaa . nampak sangat depa sayang saya 
memang malam tu semua kelam kabut nak cari penyelesaian 
sayang semua lahh macam ni !
terharu

<3


0 komen:

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)