Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Friday, February 24, 2012

satu hari penuh kejadian


hari ini hari khamis 
macam macam la jadi harini 
daripada benda lawak sampai la benda yang menyakitkan 
kiranya harini macam secukup rasa la 

pagi pagi ambik kasut dalam almari kasut depan bilik saya 
ta tengok dah kasut mana 
bila sampai dekat luar rumah 
nahh , sebelah lain lain . tergelak sat sorang sorang 
tambah tambah bila teringat syaheed salah kereta kelmarin
HAHAHA 
lagi lahh . dah la kereta sebijik macam kereta dia 
dengan relaxnya dia tekan alarm 
okey , alarm  bunyi macam biasa 
pastu dia tarik pintu , ta terbukak pon 
budak office lagi sorang dah bantai gelak 
tengok tengok kereta syaheed selang dua buah dari kereta ni 
hahaha ! 

ni la kasut yang tersilap ambik tu . heee


lepas tukar kasut tu . merempit lah pagi pagi pi kerja 
bila dah masuk office 
nak potong kertas , pi potong jari 
sumpah memang sakit gila gila 
separuh isi jari telunjuk terpotong . tapi sikit lagi nak putus 
waaaa , memang nak nangis kat situ 
saya genggam tangan tamau tengok apa jadi 
mula mula terkena , memang ta berdarah 
tapi bila genggam jari tu 
terasa panas ja darah dalam tangan 
syaheed suruh bukak tangan , saya pandang kot lain 
dia bawak saya basuh luka , tapi saya jalan sambil tutup mata 
haha . sebab takot nak tengok tangan sendiri 
sambil jalan sambil kata
' wei , aku tamau tengok ! aku tamau tengok ! '

masa basuh pon tangan dalam sinki 
saya dok bawah sinki . punya tamau tengok 
syaheed siap kata lagi 
' hang basuh betoi betoi nah . jangan tipu ' 
haha . lawak bila teringat balik 
darah jangan kata laa 
menitik nitik atas lantai . perghh . memang sedap bila kena 
dah la saya baru tukar mata pisau tu 
sekali potong , tada sangkut sangkut lansung 
best sangat . HAHA 

nurse segera yang tekun 

hasilnya , terima kasih syaheed 

balik rumah bukak balutan tu 
ngeri aih bila tengok . nasib baik isi dah tersambung balik 
sobss ! 


petang tu dapat baju office 
saiz S pon besar sangat 
esok ingat nak pi alter sikit 
tapi tadak geng la pulak . sedih sangat aih 
anis balik hujung bulan 
mmbe yang lain semua cuti bulan 3 
haih . taley jadi ni . kena cari jugak bf sorang 
tet ! 

bau kedai lagi ni 
bukak plastik terus try . haha . pulun ! 


balik keja 
sampai rumah dah pukul 630 petang 
dah mandi siap siap 
abah cakap nak keluar pi pacific nak beli barang 
pastu nak pi makan sekali 
kalau ta ikot , berlapar lah saya 
lagipon tatau depa nak balik pukul berapa 
malam tu satu family pi lah pacific 
gila lahh , dah lama ta keluar macam ni satu family 
cuma aswad ja tadak 
dia ada kat JB sana tuu 
maybe balik awal bulan 3 rasanya 
fathi balik shah alam 29 feb ni , minggu depan lahh 
sorang balik , sorang pergi 
berganti ganti lah pulak 
saya dengan iman ja kekal kat sini 

mak dengan abah sebok pilih barang 
iman sebok pilih coklat 
e , penjaga barang 
haha . muka bosan leteww 

saya makan yangni tadi 
penuh satu pinggan 
alhamdulillah , kenyang untuk malam ni 


tatau la apa yang saya merepek 
nasib lah kalau anda ta paham 
huhu 




* psst ! ngantok dah 
jum tidoq 


: )





0 komen:

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)