Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Friday, December 23, 2011

saya bukan hak awak


saya malu dengan semua orang 
terutama dengan pojan tadi 
dia nampak apa yang terjadi kat saya 

tengahari tadi awak berkasar dengan saya 
awak rentap tangan saya 
sakit ! 
saya ta mampu nak melawan tenaga awak 

awak yang banyak alasan bila saya nak jumpa 
saya nak awak bagi balik hp yang awak pecahkan tu 
bila saya dah janji dengan orang lain 
awak buad kacau 
awak tengking saya bila saya tamau bagitau lokasi saya 
bila awak dah jumpa saya 
awak buad saya sesuka hati depan orang ramai 
saya malu 

seumur hidup saya 
ta pernah lagi ada orang berani buad saya macam tu 
awak rampas hp saya dalam poket saya 
hak peribadi saya 
awak check segalanya 
kenapa ?
saya ta terima awak dalam hidup saya pon 
kenapa awak buad saya ni macam awak yang punya 
bila awak dah puas hati 
awak pi macam tu saja 
saya rasa saya macam tahanan awak 
saya lansung ta bebas 

saya dah cakap depan depan awak tadi 
saya nak kebebasan diri saya 
saya nak hidup macam orang biasa 
yang boleh kawan dengan sapa sapa saja tanpa ada gangguan 
saya suruh awak pergi . jangan kacau saya lagi 
pertama kali saya cakap depan awak macam tu
selama ni saya ta pernah nak luah depan awak 
saya ta berani nak hilang awak 
tadi saya ada kekuatan 
terkeluar jugak 
hmm

tolonglah bagi saya ruang nak tersenyum 
untuk sekali ni saja 


* * * 


lepas kes tadi 
saya balik dan tetidur 
saya termimpi 
saya atas highway 
ada dua jalan untuk saya balik ke rumah 
satu ke kepala batas dan satu ke kuala lumpur 
sepatutnya saya pilih ke kepala batas 
tapi saya tersalah pilih ke kuala lumpur 
bila dah masuk saya ta boleh patah balik 
saya teruskan jugak perjalanan saya 
sampai kat satu jambatan 
saya terjatuh dalam sungai 
saya minta tolong sebab saya ta reti berenang 
orang yang lalu lalang hanya mampu tengok saja 
saya cuba sedaya upaya saya nak selamatkan diri saya dari lemas 
akhirnya saya dapat keluar dari sungai tu 

bila saya terbangun dari tidur 
saya dapat pengajaran dari mimpi tu 
saya dah pilih jalan yang salah 
bila saya dapat masalah 
saya sendiri yang patut selesaikan masalah saya 
orang lain hanya mampu mendengar 
hidup saya terletak pada kemahuan saya 

kita selalu salahkan tuhan kenapa tuhan ta pernah tolong kita 
sebenarnya tuhan selalu bagi pertunjuk 
tapi kita yang ta nampak 




* psst ! mata saya sembab 

: |



2 komen:

Ida Ismail said...

ini terbaek kak...
akk tabah ye :)

nuown said...

tengs jida :')

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)