Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Friday, December 23, 2011

bila nurul cuba pujuk diri sendiri


kenapa masalah saya ta pernah selesai 
saya dah cuba buad baik 
saya dah cuba telan yang pahit 
saya cuba macam macam 
tapi hati saya tetap rasa sakit 
cukuplah 
jangan seksa saya 

saya selalu cakap saya letih dengan semua ni 
tapi sebenarnya saya sedih 
saya sedih dengan nasib saya 
saya baru nak bangun 
saya baru nak buka mata dalam hidup saya 
baru nak terima kenyataan 
kenapa awak musnahkan semua ni 
ta perlu banyak hari 
satu hari saja awak dah musnahkan semuanya 
padahal saya terpaksa makan masa berbulan bulan nak terima kenyataan 

saya tatau apa salah saya pada awak 
haritu sikap awak lain dan sekarang awak jadi lain 
kalaulah awak di tempat saya 
awak akan rasa apa saya rasa 
saya bukanlah baik macam malaikat 
kadang kadang saya berkasar jugak 
tapi semua bersebab 

bila saya bercerita apa awak dah buat pada saya 
kawan kawan saya marah saya 
kenapa saya ta melawan awak 
kenapa saya ta maki maki awak 
kenapa saya ta malukan awak di tempat awam 
sebabnya  
saya bukan macam tu 
saya tau nak jaga maruah orang macam mana 
saya tau macam mana rasa bila dimalukan 

kalau lahh tuhan ulang balik hidup saya dari awal tahun 2011 
saya rela ta kerja dengan mama awak 
bila saya ta kerja dengan mama awak 
saya ta kann kenal awak 
bila saya ta kenal awak , saya ta kann lalui semua ni 
dan bila saya ta lalui semua ni 
entry macam ni pon ta kann wujud 


* * *


nurul 
jangan menyesal 
hidup kita dah diatur 
kita dah buad pilihan 
macam mana susah pon kita kena lalui jugak 
bersabarlah 
mula mula hujan 
lepas hujan mesti ada pelangi 
macam tu jugak hidup 
mula mula dugaan 
nanti mesti ada kegembiraan 




* psst ! saya cuba pujuk hati saya 
macam biasa 

: |



2 komen:

moshi primadonna said...

suke entry ni ... saba ye :)

nuown said...

terima kasih . insyallah :)

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)