Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself

tebusan

Tuesday, October 4, 2011

perempuan ini bersedih



kenapa orang lansung ta berbangga dengan apa yang saya buad ?

mereka seolah olah ta nampak

saya tahu saya bukannya pandai

tapi sekurang kurangnya setiap orang ada kelebihan masing masing


saya bukan nak burukkan keluarga saya

tapi dari dulu apa saya buad semua nampak ta berguna

pernah masa saya konvo

hanya sebab sijil dan bukannya ijazah

mereka tamau nak hadiri majlis tu

sampaikan saya sanggup nak pergi sendiri ke terengganu

tapi , mungkin nenek saya bercerita kepada mereka

dan mungkin mereka pergi atas sebab kesian

lain dengan kawan kawan saya

seluruh kerabat sanggup turun meraikan kejayaan kawan saya

alangkah untungnya dia

tapi saya bukan kebanggaan mereka

ntah , mungkin salah saya kot

saya ta kesah


dah dua minggu saya hilang selera makan

harini satu hari saya ta makan lansung

hanya minum saja

saya ada bagitau kat bf saya

tapi sekadar dengar

saya tatau saya sedang dimainkan atau sebaliknya

saya tau segala keburukkan dia

tapi saya tutup mata

yang penting saya sayangkan dia

ada kawan saya tanya saya

kenapa mesti pilih orang selalu bagi saya menangis

pilihlah orang yang boleh buad saya tersenyum

hmm . nak buad macam mana

yang buad saya menangis ni saja yang boleh buad saya bahagia

ntah , mungkin semua ni ta penting untuk dia

saya ta kesah


saya pernah terfikir

kalau saya tada kat dunia ni nanti

mesti tada sapa perasan

mungkin ada yang kata

‘ laa , nurul dah meninggal kaa ’

saya ta kann rasa pelik

sebab saya bukan orang selalu diingati

dan semua orang akan menjalani hidup seperti biasa

dan tada sapa yang bersedih

ntah , dah memang nasib saya kot

saya ta kesah


saya pernah kata pada seorang sahabat sebelum dia berangkat ke kl

hati saya ta tenang dan saya tatau sebabnya

dan saya menangis kat shahab

saya menangis sebab saya rasa keseorangan

dan sampai sekarang hati saya belum tenang


bila saya baru nak rasa bahagia

dugaan datang bertimpa timpa

ibarat bahagia secubit dugaan segenggam

saya nak berubah

tada orang ambil peduli

saya tada bimbingan

saya tada sokongan

dari saya kecil sampai besar

saya memang keseorangan

agaknya hidup saya memang ditakdirkan berseorangan


harini saya sakit perut . teramat sakit

lansung tada sapa peduli

hanya terbaring atas katil

berseorangan . air mata jatuh

dan saya bangun menulis entry ni


* * *


anda mungkin bosan dengan entry saya kebelakangan ni kan

semua pasal cerita sedih

bukan salah saya nak hidup saya bersedih macam ni

saya tada tempat nak mengadu

dan saya hanya boleh menulis

dan hati saya akan lega


terima kasih sebab sanggup baca dari awal sampai habis

dan kalau betul saya ditakdirkan sudah tiada

bacalah blog saya

sebab segala suka duka saya dari dulu sampai sekarang

semua ada dalam ni

dan anggaplah blog ni peninggalan saya untuk anda



* psst ! dunia nuown hanya untuk yang sayang saya




: )



0 komen:

small rss seocips Music MP3
reason(autumn in my heart)